wybór
Dodane przez Arecki dnia Wrzesień 19 2018 21:33:17
Może wpierw porównać opłacalność paliwa LPG i CNG a później wypowiadać się o opłacalności? Krótko mówiąc - jeżeli na CNG będzie się jeździło za 50% kosztów LPG, to kolejki przed stacjami CNG staną się faktem. No ale Iveco właśnie do swojej oferty wprowadziło całą gamę pojazdów CNG. W przypadku sieci tankowania chodzi głównie o samochody ciężarowe! Gaz w Polsce nie popularyzuje się bardziej, przez mitomania, która wokół niego krąży i wrodzonych kompleksów Polaków. O ile sprzedaż nowych aut z tym napędęm nie jest wysoka, to sukcesywnie rośnie, tak samo jak liczba konwersji aut benzynowych. Jak pojawią się stacje, to również auta użytkowe mniejsze od ciężarówek, będą chętniej konwertowane, czy nabywane jako nowe. Mówię tu o busach, czy osobówkach - vanach.wymieniłem starego 17 letniego TDI-ka na benzynkę z gazem cały czas celowałem w CNG ale niestety ze względu na brak stacji tankowania zostałem przy LPG. Bo ryzyko uziemienia w trasie było zbyt duże. Szkoda że czas mnie zmusił i nie mogłem poczekać jeszcze roku, ale trudno, może następnym razem za 5 lat.